Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Virkad dockklänning

Jag vill pyssla mest hela tiden och huvudet är så fylld av idéer att det liksom rinner över. Men så är ju det där med att orken och energin är låg. Eller fattas helt och hållet. Undrar om den tänker återvända någon gång? Eller ska jag få fortsätta gnälla om det här i all evighet? Allt står liksom...stilla. Superdupermegastilla.

Jag har flera nagellacksbilder och inlägg i samma anda planerade, men det känns så enformigt. Nagellack är mer som en sidohobby, men det har tagit över mer och mer på något vis. Det är enklare och ta mindre tid att fixa naglarna, än att hålla på med garn och virknål/stickor just nu. Men jag saknar mitt pyssel. Och stackars bloggen blir negligerad (men inte bortglömd!) när jag vill undvika upprepning. Så jag snodde innehåll från en annan (dock)blogg som jag smusslar med, för där har det åtminstone hamnat liiiite pyssel. Så här kommer en virkad liten dockklänning som blev till häromdagen:


Den lilla minihjärtknappen går att få tag i HÄR om det är någon som undrar.

4 kommentarer :

Fiff sa...

Söt klänning! Lusten kommer när den kommer, är man kreativ i själen så försvinner det aldrig :-)

LadyNight sa...

Fiff:
Tack :) Och ja, vi får hålla tummarna att du har rätt. Lite mer sol och lite mer värme, så dyker kreativiteten förhoppningsvis upp igen! Är nog lite för otålig för mitt eget bästa bara :P

Annefia sa...

Shilou är lika bedårande som vanligt och klänningen är jättefin!

Själv har jag ju långvarig pysselpaus nu för tiden. Det är inte bara orken som fattas i mitt fall, det är lusten också, lusten allra mest faktiskt för jag är ju van att inte ha nån ork att tala om. Men tack och lov får jag ju utlopp för kreativiteten genom nagellack och annat ändå.

LadyNight sa...

Annefia:
Ja, hon skulle nog kunna ha en soppåse på sig och ändå vara söt som socker LOL

Ofrivilliga pysselpausen är verkligen inte kul. Vad anledningarna än må vara. Men däremot tycker jag att du är riktigt flitig och duktig med dina nagellacksinlägg. Där slår du mig med hästlängder ^^

Skicka en kommentar